tavuklu rulo köfte


Tavuklu rulo köfte tarifi: Günü birlik tavuk eti alışverişi yapamam. Devamlı kullandığım tavuk göğsünü, ihtiyacım kadar alırım. Yarımşar tavuk göğsünü streçe sarar derin dondurucuya atarım. İşimin ayrıntısıda burada gizlidir. Et lazım olduğunda, mikrodalgada tam çözdürmeden eti gevşetir, işimde kullanırım. Tavuk eti, kıyma makinesinde ve rondo da macun gibi çekilirse, o etten ve yapılacağı yemekten hayır gelmez. Tavuk etini kıyma olarak kullanacaksam, eti ya zırhlarım, ya da bıçakla kıyarım. Bu tarifle yapacağınız rulo köfte, ağızınızda dağılır. Dana kıyması ile yapılan rulo köfte'nin beyhude şişirilmiş koca bir balon olduğunu, bu köfteyi yapıp yedikten sonra anlayacaksınız. Fazla söze hacet yok, yapın köftenizi, çağırın en ağır misafirinizi bu tadı paylaşın, dinleyin ne diyecek. Bu köfteyi tam altı kişilik hazırladım, fazla gelir eksik gelmez. Ben galeta unu kullanmam. Ekmeğin içini kızartmadan fırında kurutur ve rondoda iri çeker, kaşık kaşık öyle kullanırım.

Tavuklu Rulo Köfte Malzemesi
tavuk göğsü
soğan, sarımsak, domates
kırmızı biber (kapya biber)
tatlı biber salçası
zeytinyağı
galeta unu
karabiber, kimyon, kırmızı toz biber
tuz

Rulo Köfte Sosu:
5 yemek kaşığı zeytinyağında, 1 yemek kaşığı (fazla tepeli doldurmadığım) unu hafif kokusu çıkana kadar kavurdum. Üzerine 1 yemek kaşığı domates salçasını ilave etim ve hafif kavurdum. Peşinden 2.5 su bardağı sıcak su, birer çay kaşığı dolusu karabiber, toz kırmızı biberi ilave ettim ve karıştırdım. Sos kaynamaya başlayınca, ocağı kıstım ve kısıkta 5 dakika kaynattım.

Tavuklu Rulo Köfte'yi Nasıl Yaptım
Önce bir iri soğanı ve iki iri diş sarımsağı yemeklik doğradım ve bıçakla kıydım. Bir kırmızı biberi uzunlamasına ince ince dilimledim ve küp küp doğradım. Bir domatesi irice kuşbaşı doğradım. Ardından, soğanı sarımsağı ve kapya biberini karıştırdım tekrar kıydım. Bir tam, bir yarım tavuk göğsünü yarı donmuş halde parmak gibi dilimledim. Dilimleri küp küp doğradım ve domatesle birlikte rondoda yüksek hızda 5-6 saniye sürecek kadar çektim. Ardından yoğurma kabıma koydum. Üzerine hazırladığım soğan karışımını, 6 yemek kaşığı galeta ununu, birer çay kaşığı dolusu karabiber, kimyon ve kırmızı toz biberi, 2 tatlı kaşığı tuzu, 4 yemek kaşığı zeytinyağını ilave ettim. Ardından güzelce köftemi yoğurdum. Peşinden streçe koydum ve tepsimin boyu uzunluğunda rulo yaptım ve katılaşması için buzdolabına kaldırdım. Ardından, streçten çıkardım, yağladığım tepsinin ortasına yatırdım. Önceden 175°C  dereceye ısıttığım fırının orta rafına sürdüm ve 50 dakika pişirdim. Süre bitiminde çıkardım, el yakmayacak hale geldiğinde dilimledim. Dilimleri tepsiye dizdim ve üzerine sosu gezdirdim, fırına sürdüm.. Üstten ısıtma ile 10 dakika süre ile dilimlerin üzerini hafif kızarttım ve sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği