fırında soslu tavuk kanat


Fırında soslu tavuk kanat tarifi, nasıl yapılır? Fırında tatlı biber soslu piliç kanat kızartması, denemeye değer enfes lezzettir, deneyin derim. Tavuk etiyle yapılan her çeşit yemeğe kapya denilen kırmızı biber ve acı veya tatlı biber salçası müthiş yakışır. Marketten aldığım bir paket piliç kanadını tatlı biber salçası, ayçiçek yağı ve tuz ile hazırladığım sosa buladım, fırında çıtır kızarttım. Sonuç ise süper lezzet, bir kanat fırında ancak bu kadar güzel olabilir. Bilirsiniz, bilmeyenler için söyleyeyim; fırında kızartacağınız tavuk ürünlerini buzdolabından en az bir saat önce çıkarmanız gerekir. Doğrudan buzdolabından çıkarır, fırına sürerseniz pişme süresi en az 15 dakika uzar, aklınızda bulunsun.

Fırında Soslu Tavuk Kanat Malzemesi
piliç kanadı
ayçiçeği yağı
tatlı biber salçası
tuz


Bir paket (800 gr.) piliç kanadını yıkadım, süzdüm ve karıştırma kabımın içine koydum. Üzerine yarım yemek kaşığı tatlı biber salçası, üç yemek kaşığı ayçiçeği yağı ve bir tatlı kaşığı tuz koydum. Ardından kanatları bir güzel karıştırdım. Peşinden, tabanına yanmaz kağıt serdiğim fırın tepsisine aralıklı dizdim. Tepsiyi önceden 200°C dereceye ısıttığım fırınımın orta rafına sürdüm. Kanatların tam çıtır olması için 30 dakika bitiminde tepsiyi fırından aldım ve sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği