tavuk şinitzel tarifi, malzemeleri ve yapımı


Tavuk şinitzel tarifi, malzemeleri ve yapımı: Tavuk şinitzel yapmanın inceliği, sos'a bulanmış tavuk parçalarını altın renginde kızartma yağı içerisinde kızartılmasıdır. Az kızartılırsa et pişmez, fazla kızartırsa tavuk etinin üzerindeki kaplama yanar ve etin lezzeti kaçar. Tavuk şinitzel yaparken, tavada bulunan yağın, ideal kızgınlık derecesinde olmasına dikkat etmek gerekir. Ben, bu işi şöyle yapıyorum: Tava'ya ihtiyacım kadar kızartma yağı koyuyorum ve ısıtıyorum. Arada bir, yağın üzerine bir fiske un serpiyorum ve un'un çevresinde kaynama olduğunu görürsem, kızartma yapmaya başlıyorum. Etleri kızartırken, yağın birden soğumaması için; tavuk parçalarını tava'ya tek tek bırakıyor ve öyle kızartıyorum.

Tavuk Şinitzel Malzemesi
tavuk göğsü
galeta unu
buğday unu
yumurta
karabiber
tuz
ayçiçek yağı

Bir bütün tavuk göğsünü önce, ortadan (uzunlamasına) ikiye böldüm. Böldüğüm parçaları verev keserek, 1 ila 1.5 cm. kalınlıkta dilimledim. Kase içine iki yumurta kırdım, üzerine birer çay kaşığı karabiber ve tuz ilave ettim, çırpma teli ile çırptım. Ardından, ayrı tabaklara birer bardak dolusu un ve galete unu koydum. Tavanın içine, 1 su bardağı ayçiçek yağı koydum ve ısıttım. Tavuk parçlarını sıra ile önce un'a, sonra yumurta'ya, en son galeta unu'na buladım ve kızgın yağda her iki yüzeyini kızarttım ve sofra'ya koydum.. 

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği