soğanlı domatesli tavuk yahnisi


Soğanlı domatesli tavuk yahnisi tarifi: Patlıcan yemekleri gibi, tavuk yahnisi bol ekmek yedirir. Çok sevdiğim ve sıkca yaptığım bu tavuk yahnisi süper lezzet. Verdiğim malzemelerle üç porsiyon yemek çıkar. Bu yemeği yarım tavuk göğüs eti kullanarak yaptım. Yemeği yapmak isterseniz, ne kadar tavuk göğsü kullanacaksanız, o miktarda soğan kullanmanız gerekir. Yani, soğanla et ölçüsü eşit olmalıdır. Soğanı istediğiniz çekilde doğrayabilir veya bütün olarakta kullanabilirsiniz. Yemekte domates olursa, yemeğiniz daha da lezzetli olur. Domates olmaz ise, yemeği salça ile yapabilirsiniz. Domates biber salçası birlikte kullanılırsa, yemeğin tadına doyum olmaz.

Tavuk Yahnisi Malzemesi
tavuk göğsü
kuru soğan
zeytinyağı
salça, domates
karabiber, pul biber, tuz
su

Yarım tavuk göğsünü (300 gr.) iri kuşbaşı doğradım ve zeytinyağında beyazlaşıncaya kadar kavurdum. Peşinden sırayla, yarım kaşık salçayı, iri doğradığım bir domatesi kavurdum. Üzerine dört tane orta boy soğanı elma dilimi doğradım, koydum. Ardından 2 su bardağı (200 ml.lik bardak ile) sıcak su, karabiber, pul biber ve tuz'u ilave ettim. Tencereyi bir defa fokurdattım, kapağını kapadım ve ateşi iyice kıstım. Yemeği 35 dakika pişirdim, ocaktan aldım ve sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği