limon soslu tavuk göğsü


Limon soslu tavuk göğsü, tavukçu hamdi usta'nın kendisi için sıklıkla yaptığı favori yemeklerinden biridir. Soğanı sarımsağı sevmeyenler ve kendi için yemek yapayı yüksünen üşengeç insanlara; yapımı kolay, ustalık gerektirmeyen ve bir o kadar da lezzetli süper tarif limon soslu tavuk göğsü. Yapmanız gereken; malzemeleri bir araya getirin, tarifime uyun ve tavuk etini terbiye edin. Tavuk göğsünü terbiye sosuna buladıktan sonra, en az 4 saat veya 24 saat sos kabını ağızı kapalı olarak buzdolabında bekletin. Eti kızartmazdan bir saat önce dolaptan çıkarın, oda sıcaklığına getirin. Eti, tavada veya mangalda gönül rahatlığı içierisinde dilediğiniz mutfak aletiyle kızartın.

Limon Soslu Tavuk Göğsü  Malzemesi
bir bütün tavuk göğsü
zeytinyağı veya ayçiçek yağı
limon suyu
karabiber
kırmızı toz biber
tuz

Tencereye bir bütün limonu sıktım ve suyunu koydum. Üzerine bir çay bardağı zeytinyağı, birer çorba kaşığı silme doldurduğum karabiberi ve tatlı kırmızı toz biberi koydum. Güzelce koyduğum malzemeleri karıştırdım. Bir bütün derisiz tavuk göğsünü bir parmak genişliğinde parçalara böldüm ve her iki tarafına tuz serptim. Ardından, hazırladığım tenceredeki sosun içine koydum ve elimle iyice sosa buladım. Tencerenin kapağını kapattım ve tencereyi dolaba kaldırdım. Beş saat geçtikten sonra, tencereyi dolaptan aldım ve ılıması için bir saat oda sıcaklığında beklettim. Teflon tavaya iki kaşık zeytinyağı koyudum iyice ısıttım. Üzerine tavuk göğsü parçalarını dizdim. Yüksek alev ayarında, etleri kızarıncaya kadar önlü arkalı kızartım ve sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği